کره گردو
خواص بی نظیر کره گردو

خواص بی نظیر کره گردو

12 مزیت کره گردو – سلامتی، زیبایی و دیگر موارد!

 

کره گردو که به عنوان یک ابر غذای مغز شناخته می شود، به همان اندازه که برای شما مفید است، خوشمزه است. سرشار از آنتی اکسیدان ها و امگا 3، فواید سلامتی کره گردو برای زنان و مردان فراوان است. همچنین یک کمک زیبایی عالی است و می تواند به خوبی با انواع وعده های غذایی جفت شود.

فواید کره گردو

از خوشمزگی تا خواص ضد پیری، در اینجا 12 فایده کره گردو آورده شده است:

فواید سلامتی

فواید کره گردو برای سلامتی

1. جلوگیری از بیماری های قلبی، کلسترول بالا، و بیشتر

یکی از فواید کره گردو توانایی آن در تقویت و تنوع باکتری های روده شما است. این باکتری ها وظایف مختلفی مانند محافظت از پوشش روده را بر عهده دارند که به نوبه خود می تواند کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد.

کره گردو همچنین به دلیل توانایی آن در کاهش خطر سکته مغزی و حملات قلبی تا حدود 20٪ شناخته شده است. این کاهش به دلیل اسید چرب امگا 3 کره گردو، اسید آلفا لینولنیک است که نقش مهمی در کاهش التهاب دارد.

 

2. با آنتی اکسیدان ها با آسیب های قبلی مبارزه کنید

در میان کره های آجیلی محبوب، کره گردو دارای دومین سطح آنتی اکسیدان است.

این آنتی اکسیدان ها می توانند با آسیب های ناشی از کلسترول بد یا LDL مبارزه کنند و از آن جلوگیری کنند. آنها همچنین با جلوگیری از بیماری هایی مانند تصلب شرایین یا گرفتگی عروق به سلامت قلب شما کمک می کنند.

 

3. کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص

مطالعات اخیر نشان می دهد که کره گردو ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات نقش داشته باشد.

گردو منبع بسیار خوبی از الاژیتانین است، نوعی پلی فنل که می تواند به ترکیب اورولیتین تبدیل شود.

این ترکیب می تواند گیرنده های هورمونی را مسدود کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان های هورمونی را کاهش دهد. همچنین محافظت های ضد التهابی بیشتری را فراهم می کند که به سلامت روده و جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.

 

4. بهبود حافظه

گردو برای کمک به سلامت مغز شناخته شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از فواید کره گردو در توانایی آن در بهبود توانایی های شناختی نهفته است.

به طور خاص، کره گردو می تواند استدلال کلامی را تقویت کند، مهارت های یادگیری را تقویت کند و حتی حافظه را بهبود بخشد.

کره گردو همراه با امگا 3 هایی که قبلا ذکر شد حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی است که همگی از سلامت مغز حمایت می کنند، از جمله ویتامین E، ملاتونین و فولات.

از طریق این ترکیب، کره گردو نه تنها عملکرد مغز را بهبود می بخشد، بلکه از زوال نیز جلوگیری می کند. در واقع، مطالعات نشان داده اند که مصرف کره گردو می تواند شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

 

5. فواید برای سلامت مردان

کره گردو می تواند نقش مهمی در سلامت مردان ایفا کند که بیشتر به دلیل اسید آمینه ال آرژنین است. این اسید آمینه به جریان خون کمک می کند که می تواند اختلال نعوظ را بهبود بخشد.

برخی مطالعات همچنین ارتباط بین خوردن کره گردو و بهبود باروری مردان را نشان داده اند.

 

6. فواید برای سلامت زنان

در کنار کمک به سلامت مردان، کره گردو می تواند فواید سلامتی متعددی برای زنان داشته باشد.

نه تنها امگا 3 موجود در آن می تواند به جلوگیری از ناباروری کمک کند، بلکه برای زنان باردار، امگا 3 به شدت خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد و بر رشد مغز نوزاد تأثیر زیادی می گذارد.

آنها همچنین چندین اثر جانبی یائسگی و پس از زایمان را کاهش می دهند، از جمله همه چیز از گرگرفتگی گرفته تا نوسانات خلقی.

زیبایی و تندرستی
زن جوان با پوست شفاف.

7. اثرات مبارزه با پیری

همانطور که قبلا ذکر شد، کره گردو حاوی مقادیر زیادی ال آرژنین است. این اسید آمینه دارای خواص ضد پیری بیشتری نسبت به هر محصول دارویی موجود در بازار است.

ال-آرژنین همچنین مسئول حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن شما است که در مبارزه با پیری نقش دارد.

به علاوه، به دلیل توانایی ال-آرژنین در افزایش ذخایر پروتئین، یک بلوک ساختمانی ضروری در ایجاد و حفظ توده عضلانی است.

 

8. با خیال راحت وزن کم کنید

اگرچه کره گردو کالری بالایی دارد، یکی از فواید کره گردو این است که تمام کالری آن جذب نمی شود. این بدان معناست که با خوردن کره گردو می توانید وزن بیشتری نسبت به یک وعده غذایی با همان مقدار کالری کم کنید.

کره گردو همچنین اینسولا را فعال می کند، بخشی از مغز که میزان احساس گرسنگی یا سیری شما را کنترل می کند. بنابراین، خوردن کره گردو باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید، به این معنی که احتمال پرخوری کمتری دارید.

 

9. پوست خود را بازسازی و دوباره پر کنید

کره گردو می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های آسیب دیده و حساس عمل کند.

امگا 3 آن دارای خواص بازسازی کننده است و آنتی اکسیدان های آن محافظت طبیعی و ترمیم پوست های خشک، تحریک شده و حتی سوخته را ارائه می دهد.

به همین دلیل می توانید از کره گردو به چند شکل دیگر مانند لوسیون، صابون و کرم نیز استفاده کنید.

دستور العمل های خوشمزه

 

10. جایگزین شیرین برای پخت

آجیل یک عنصر رایج در پخت است و در انواع دسرهای شیرین یافت می شود. بنابراین، جای تعجب نیست که می توان از کره گردو در پخت نیز استفاده کرد.

یکی از فواید کره گردو تطبیق پذیری آن است – می توانید از آن در کوکی ها استفاده کنید، آن را در فوج های خوشمزه مخلوط کنید، یا حتی آن را روی کیک ها بمالید تا یک فراست خوشمزه داشته باشید.

و اگر

شما چیزی منحصر به فرد می خواهید، این میله های ژله ای کره گردو یا این میله های نان کوتاه بدون گلوتن را امتحان کنید.

 

11. سیر کننده، صبحانه های سالم

بلغور جو دوسر و کره آجیل همیشه ترکیب خوبی است، به خصوص زمانی که کره آجیل شما کره گردو باشد.

شما به راحتی می توانید این کره آجیل را در دستور العمل های صبحانه دیگر نیز بگنجانید، مانند این اسکون موز افرا یا این گرانولای قابل حمل و سالم.

 

12. گزینه های خوشمزه برای ناهار و شام

اگر می خواهید کره گردو را به ناهار یا شام خود اضافه کنید، این سالاد تایلندی محل خوبی برای شروع است. فقط به یاد داشته باشید که عسل را کنار بگذارید یا در آگاو جایگزین کنید.

صحبت از غذاهای تایلندی شد، این پد تای در حال حاضر گیاهی و بدون گلوتن است. به علاوه، غذاهای نودل دیگری نیز وجود دارد که به خوبی با کره گردو ترکیب می شوند.

همانطور که از این فلفل دلمه ای شکم پر شده می بینید، کره گردو نیز پرکننده خوبی است.

و برای چیزی سریع و ساده، این ساندویچ های سیب کبابی و کره گردو ضروری است.

همچنین می توانید از آن به عنوان مخلوط استفاده کنید تا هوموس را خوشمزه تر کنید یا آن را روی تورتیلا برای این بسته بندی اصلاح شده والدورف بمالید.

 

نتیجه
فواید کره گردو گسترده و متنوع است. ممکن است به مبارزه با سرطان و جلوگیری از پیری کمک کند و در عین حال به کاهش وزن شما کمک کند.

کره گردو همچنین می تواند به عنوان یک ماده در وعده های غذایی و میان وعده های متعدد، از کلوچه گرفته تا بلغور جو دوسر و سالاد استفاده شود.

به طور خلاصه، این ابر غذای مغز از نظر طعم، سلامت و سلامت کلی چیزی برای ارائه به همه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

X