روغن گردو
روغن گردو معجزه ای برای مراقبت از پوست !!!

روغن گردو معجزه ای برای مراقبت از پوست !!!

روغن گردو معجزه مراقبت از پوست

روغن گردو معجزه مراقبت از پوست است، روغن گردو این پتانسیل را دارد که پوست های خشک و تحریک شده را تسکین دهد.

 

توسط دانیل کوهن 

بررسی پزشکی روغن گردو توسط MORGAN RABACH، MD با تایید انجمن مراقبت از پوست

روغن گردو برای پوست

  در این مقاله می خوانید :

  1. روغن گردو چیست؟
  2. فواید روغن گردو برای پوست
  3. عوارض جانبی روغن گردو
  4. نحوه استفاده از آن
  5. بهترین محصولات با روغن گردو
روغن گردوی خوراکی یک لیتری
روغن گردوی خوراکی یک لیتری گردوکان

 

در حالی که پوست گردو تنها برای لایه برداری از پوست در محصولات آرایشی استفاده می شود و در مراقبت از پوست کارایی چندانی ندارد، اما روغن گردو تا حدودی یک قهرمان ناشناس، و در واقع عاشق پوست است. در اروپا روغن گردو از حدود قرن هفدهم برای مبارزه با چین و چروک و آبرسانی پوست استفاده می شده است. حتی پیش از این، خواص دارویی روغن گردو در بسیاری از نوشته های یونانی و رومی مورد ستایش قرار گرفته بود.

 

روغن گردو در حالی که شهرتی مانند روغن آرگان یا روغن بادام را به خود اختصاص نداده است، به لطف اثرات تسکین دهنده و ضد میکروبی اش بر روی پوست، به آرامی به عنوان یک قهرمان درجه یک ظاهر می شود. و ما برای کمک به توضیح دلایل این بی نظیری روغن گردو، به متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره و یکی از بنیانگذاران Atolla، دکتر رانلا هیرش و دکتر جاشوا زایشنر، MD، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان Mount Sinai مراجعه کردیم.

 

بنابراین به خواندن همه چیزهایی که باید در مورد روغن گردو بدانید، از جمله چیستی، نحوه استفاده از آن و بهترین محصولاتی که باید امتحان کنید، ادامه دهید.

با کارشناس ملاقات کنید

 

دکتر Ranella Hirsch، MD، FAAD یک متخصص پوست دارای گواهی تخصصی و یکی از بنیانگذاران Atolla است، یک برند مراقبت از پوست که یک رژیم سفارشی برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد شما ارائه می دهد.

 

دکتر Joshua Zeichner، MD، FAAD یک متخصص پوست دارای گواهی عضویت مستقر در شهر نیویورک و مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان Mount Sinai است.

 

روغن گردو چیست؟

روغن گردو (به طور رسمی به عنوان روغن دانه juglans regia -همان گردوی ایرانی- شناخته می شود) – بی نظیر و شگفت انگیز – روغنی است که از مغز گردو به دست می آید. گردو به طور گسترده ای به عنوان یکی از سالم ترین آجیل ها شناخته می شود و برخی مطالعات نشان می دهد که حتی مصرف روغن گردو می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. و زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، فواید پوستی روغن گردو حتی بیشتر می شود.

 

روغن گردو قبل از هر چیز یک عامل نرم کننده و لطافت بخش پوست است، به این معنی که اثر نرم کنندگی و تسکین دهنده روی پوست دارد. مطالعات نشان می دهد که سلامت پوست را بهبود می بخشد، به بهبود سریع تر زخم ها و درمان برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما کمک می کند.

روغن گردوی پخت و پز
روغن گردوی پخت و پز (روغن گردو خوراکی)

 

نوع ماده: روغن گیاهی غیر معطر

 

فواید اصلی: سطح پوست را آبرسانی و تقویت می کند، از از دست دادن آب جلوگیری می کند، در برابر استرس های محیطی محافظت می کند، علائم پیری را کاهش می دهد و پوسته پوسته شدن و کم آب شدن پوست را از بین می برد.

 

چه کسی باید از آن استفاده کند: به دلیل تطبیق پذیری آن، اکثر افرادی که به دنبال آبرسانی به پوست هستند می توانند از روغن گردو استفاده کنند. در حالی که همیشه بهتر است با پزشک خود تأیید کنید، دکتر هیرش توصیه می کند در صورت داشتن سابقه شناخته شده آلرژی به آجیل، از روغن گردو خودداری کنید. در همین حال، دکتر زایشنر به کسانی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند پیشنهاد می‌کند که با احتیاط عمل کنند.

 

چند بار می توانید از آن استفاده کنید: به طور کلی، روغن گردو برای استفاده روزانه بی خطر است، اگرچه هیرش تاکید می کند که دفعات استفاده به فرمول محصول و همچنین موارد دیگری که ممکن است استفاده کنید بستگی دارد.

 

با: هیدراترهای دیگر به خوبی کار می کند.

 

با مصرف نکنید: به طور کلی، روغن گردو را می توان با همه مواد با خیال راحت استفاده کرد.

 

به گفته هیرش، روغن گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها (به لطف دوز بالای ویتامین E) و اسیدهای چرب امگا 3 (یعنی اسید لینولئیک است که طبق تحقیقات به طور موثر پوست را ترمیم و نرم می کند). گردو همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B5 است (که بیشتر در جامعه مراقبت از پوست به نام پانتنول شناخته می شود) که دارای فواید ضد التهابی، مرطوب کننده و ترمیم کننده است. Zeichner اضافه می کند که حاوی سطوح بالایی از لینولنیک (که بله، با لینولئیک متفاوت است) و اسید اولئیک است و بنابراین فواید عالی مرطوب کننده و ترمیم کننده سدهای پوستی را ارائه می دهد.

 

از آنجایی که روغن گردو حاوی سطوح بالایی از اسید اولئیک است که می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شود، Zeichner در مورد استفاده از آن برای پوست های چرب و مستعد آکنه هشدار می دهد.

 

دو نوع روغن گردو خالص در بازار موجود است: پرس سرد و تصفیه شده. روغن گردو سرد فشرده گران تر است، زیرا مواد مغذی بیشتری را دست نخورده نگه می دارد. در نتیجه، به نظر می رسد بیشتر برای اهداف پخت و پز استفاده می شود تا مراقبت از پوست. و در حالی که می توانید از روغن گردو خالص روی پوست استفاده کنید، معمولاً به عنوان یک ماده در روغن یا کرم از پیش فرموله شده یافت می شود – در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

فواید روغن گردو برای پوست

روغن گردو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و تقریباً برای همه انواع پوست فواید دارد. مزایای مواد مغذی متراکم عبارتند از:

 

پوست را مرطوب می کند: Zeichner اشاره می کند که روغن گردو غنی است n نرم کننده، آن را به یک مرطوب کننده ایده آل تبدیل می کند که پوست را نرم کرده و عملکرد سد را بهبود می بخشد.

 

از هدر رفتن آب جلوگیری می کند: روغن گردو یک عامل نرم کننده و روان کننده است که به دلیل خواص نرم کنندگی آن از هدر رفتن آب جلوگیری می کند.

 

دفاع در برابر عوامل استرس زای محیطی: روغن گردو سرشار از ویتامین E است، به گفته هیرش، به این معنی که دارای برخی خواص آنتی اکسیدانی جدی است. مهمتر از همه، روغن گردو به محافظت از سطح پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند.

 

علائم پیری را کاهش می دهد: مانند سایر آنتی اکسیدان ها، محافظت در برابر عوامل استرس زای محیطی با کاهش علائم پیری مرتبط است. افزایش هیدراتاسیون و رطوبت نیز باعث درخشش جوان تر می شود.

 

خشکی و خارش را بهبود می بخشد: زایشنر به چندین مطالعه اشاره می کند که نشان می دهد روغن گردو به پوست خشک و تحریک شده کمک می کند.

 

هیدراتاسیون پوست را افزایش می دهد: هیرش روغن گردو را به هر کسی (و همه!) که به دنبال آبرسانی هستند پیشنهاد می کند.

 

سد پوست را ترمیم می کند: روغن گردو به لطف دوز انبوهی از نرم کننده ها و اسیدهای چرب امگا به طرز باورنکردنی در ترمیم سد پوستی موثر است، بنابراین رطوبت و خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد.

روغن گردوی ماساژ

عوارض جانبی روغن گردو

به گفته زایشنر و هیرش، روغن گردو یک ماده ایمن و موثر است که باید برای اکثر انواع پوست موثر باشد. در واقع، EWG یا گروه کاری محیطی، این ماده را بسیار کم خطر ارزیابی می کند. همانطور که گفته شد، Zeichner پیشنهاد می کند که افرادی که دارای پوست چرب و/یا مستعد آکنه هستند با احتیاط رفتار کنند، زیرا اسید اولئیک موجود در روغن گردو می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود. و هر دو پزشک هشدار می دهند که کسانی که به آجیل درختی حساسیت دارند باید در استفاده از روغن گردو احتیاط کنند، زیرا بخش های روغن تصفیه نشده ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند.

 

یکی دیگر از نگرانی های مربوط به روغن گردو، تمایل آن به اکسید شدن است. خوشبختانه بسته بندی مناسب می تواند با آن مقابله کند. به دنبال موارد بدون هوا (یا حداقل محدود کننده هوا) و همچنین بسته بندی مات باشید.

نحوه استفاده از آن

در حالی که هیرش خاطرنشان می کند که زمان و نحوه استفاده از یک محصول به فرمولاسیون بستگی دارد، به طور کلی باید روغن ها را بعد از مرطوب کننده، به عنوان آخرین مرحله در شب (یا قبل از SPF در صبح) استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم جهت اطمینان از یک محصول را بررسی کنید.

بهترین محصولات با روغن گردو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

X