روغن گردو در مقابل روغن زیتون
روغن گردو در مقابل روغن زیتون

روغن گردو در مقابل روغن زیتون !!!

روغن گردو بهتر است یا روغن زیتون ؟ این سوالی است که ممکن است هر یک از ما از خود بپرسیم و بخواهیم این درو روغن را با هم مقایسه کنیم
روغن گردو و روغن زیتون هر دو به دلیل فواید سلامتی خود شهرت زیادی دارند. هر کدام روغن های همه کاره و بسیار خوش طعمی هستند، اما قابل تعویض نیستند. در اینجا نگاهی به مقایسه این دو روغن پخت و پز با یکدیگر خواهیم داشت.

  • روغن گردو چه تفاوتی با روغن زیتون دارد؟
  • آیا می توانید از روغن گردو به عنوان جایگزین روغن زیتون استفاده کنید (و بالعکس؟)
  • چه زمانی از روغن گردو و چه زمانی از روغن زیتون استفاده کنیم؟
روغن گردوی پخت و پز
روغن گردوی پخت و پز

روغن گردو و زیتون و تفاوت های آنها :

روغن گردو و روغن زیتون از منابع مختلفی به دست می آیند و با روش های مختلفی استخراج می شوند. گردو از مغز گردو با فشار سرد خارج می شود. روغن زیتون از میوه های زیتون به دست می آید که معمولاً برای استخراج روغن آنها آسیاب شده و تحت عملیات مختلفی قرار می گیرند.

از آنجایی که روغن گردو و روغن زیتون از منابع بسیار متفاوتی به دست می‌آیند، طعم‌های متفاوتی دارند. روغن گردوی بکر دارای طعمی لطیف است در حالی که روغن گردوی تصفیه شده طعم کمتری دارد. به طور مشابه، روغن زیتون بسته به میزان پالایش آن، طعم متفاوتی خواهد داشت. طعم روغن زیتون فوق بکر دارای طعم گیاه زیتون است در حالی که روغن زیتون تصفیه شده طعمی تقریبا خنثی دارد.

 

رنگ روغن زیتون و روغن گردو

روغن گردو و روغن زیتون می توانند ظاهر متفاوتی داشته باشند. رنگ روغن گردو از زرد کم رنگ تا کهربایی روشن متغیر است. روغن زیتون از سبز روشن روغن زیتون فرابکر گرفته تا سایه های زردتر روغن زیتون تصفیه شده متفاوت است.

روغن گردو زمانی که تصفیه نشده باشد نقطه دود پایینی خواهد داشت. به طور معمول، روغن گردو در حدود 320 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد) شروع به سوختن و دود می کند. روغن گردو تصفیه شده نقطه دود بالایی در حدود 400 درجه دارد. روغن زیتون فوق بکر معمولا نقطه دود پایینی در حدود 325 درجه دارد. روغن زیتون تصفیه شده یا سبک را می توان تا بیش از 450 درجه فارنهایت (232.22 درجه سانتیگراد) گرم کرد.

روغن گردو یک سال یا بیشتر ماندگاری دارد. و بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. زمان ماندگاری روغن زیتون بسته به درجه تصفیه آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی، بین 18 ماه تا دو سال ماندگاری دارد.

 

آیا می توانید از روغن گردو به عنوان جایگزین روغن زیتون استفاده کنید (و بالعکس؟)

باز هم به همان سوال ابتدایی رسیدیم: روغن گردو بهتر است یا روغن زیتون ، آیا می توانیم این دو را به جای هم استفاده کنیم؟ روغن گردو و روغن زیتون هر دو روغن های مغذی هستند. اگر عمدتا به دنبال یک روغن سالم هستید، می توانید از هر کدام آنها استفاده کنید. اگر می خواهید از یکی برای تکرار طعم دیگری استفاده کنید، جایگزین های خوبی نیستند زیرا طعم آنها بسیار متفاوت است. با این حال، هر دو را می توان در یک نوع ظروف استفاده کرد. آجیلی بودن روغن گردو به اندازه گیاهی بودن روغن زیتون فوق بکر مکمل غذاها خواهد بود و بالعکس.

وقتی شروع به مقایسه روغن های گردو و زیتون بکر با روغن های تصفیه شده کنید، دیگر جایگزین مناسبی برای یکدیگر نمی شوند. روغن های گردو و زیتون تصفیه شده جایگزین خوبی برای روغن های بکر نمی شوند زیرا فاقد طعم هستند. روغن های بکر جایگزین خوبی برای روغن های تصفیه شده نخواهند بود زیرا نقطه دود پایین و طعم بسیار زیادی دارند.

 

چه زمانی از هر کدام از این روغن ها استفاده کنیم ؟

از روغن گردو در هر جایی که می خواهید طعم آجیلی داشته باشید استفاده کنید. به عنوان یک روغن تکمیل کننده روی پروتئین هایی مانند ماهی قزل آلا و مرغ عمل می کند. آن را با سرکه، خردل و سیر ترکیب کنید تا یک سس سالاد خوش طعم درست کنید. طعم گردو در دسرها نیز موثر است.

از روغن زیتون فوق بکر در سالادها و سایر فرآورده های خام استفاده کنید. این یک روغن تکمیلی عالی برای غذاهای پاستا و سس های مبتنی بر گوجه فرنگی است. به عنوان جزء روغنی موجود در سس عالی است.

از روغن زیتون تصفیه شده برای سرخ کردن و برای محصولات پخته شده که نیاز به روغنی با طعم خنثی دارند استفاده کنید.

 

روغن گردو در مقایسه با روغن زیتون به روایت تصویر

در سمت راست تصویر ویژگی های روغن گردو و در سمت چپ روغن زیتون را مشاهده می کنید.

روغن گردو بهتر است یا روغن زیتون

 

همانگونه که می بینید روغن گردو در بسیاری از مولفه ها از روغن زیتون برتر است در حالی که روغن گردو دارای امگا3 است که در روغن زیتون وجود ندارد و امگا3 یکی از مهمترین نیازهای بدن برای سلامت قلب و عروق است

پس با اطمینان روغن گردوی فرابگر و ارگانیک گردوکان (تهیه شده از گردوی ارگانیک تویسرکان) را سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + ده =

X